Thursday, September 25, 2008

maRukU rAyE.......


Inilah Maruku yang dibeli dr jaja...nmpk sedap tp ble rase mmg sedap ......mmmmmmm sehingga menjilat jari .......nk tempah ni lame sblom pose lagi tp dpt nk dkt raye ...berat sepeket bersamaan 500 gm berharga RM 8.00 .... kira la ek kalu dua peket ..kihkihkihkih.... skunk musim maruku plak arituh biskut tart nenas beli dr pian ...homemade by mak pian ...cedap..tp da abis ..blom nk raye lagi dah abis.....huhuhu....umah aku kalu x de maruku time raye mmg x sah ..dan itulah kerepek wajib semasa hari lebaran selain dr kerepek gunting , kerepek bawang , tempeyek , kerepek pisang dan byk lagi.....selain dr kerepek ..kuih yg wajib time raye ialah

  • biskut almond london
  • biskut tart nenas yg gulung nyer
  • biskut makmur
  • biskut coklat chip
  • biskut eskrim
  • dan byk lagi ...
Raye tahun nih my mum nk wat Nasi Dagang bese la mknn tradisional owg kelantan ..mmm x sbr nk blik kg .... nenek aku plak cm bese wat ketupat daun palas n tapai pulut.....aku slalu gak tolong tengok nenek aku wat ketupat nk wat x reti karang ketupat tuh x masuk kt dalam periuk tp masuk kt dalam mulut aku ...dah la time pose .....dugaan..adus.....

Ok len kali aku cte lagi tentang kemeriahan Beraya di Kelantan .....My Hometown...

5 comments:

Anonymous said...

memang sedap a maruku ku jual tuh

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

penoh satu meja ruang tamu nih ngan kepek2...nyum2 ;)

Pojiepooh Abdullah said...

shedapnyer!!! nak jugak!!
jaja jual pojie nak beli!!

Mohd Sufian said...

oooo... ko la amik muruku haku. HAHA!

Afeeq said...

kemain bkn haku tp si die...